Glutenvrije teriyaki saus

Sojasaus wordt meestal gemaakt met tarwe als ingrediënt. De meest populaire sojasaus merken, die in restaurants geserveerd worden, bevatten een spoor van gluten. Mijn glutenvrije teriyaki saus recept is eenvoudig en gemakkelijk te maken – en lekker! Gebruik het voor al uw teriyaki gerechten en uw favoriete oosterse gerechten, dips en marinades.

Tijd om te maken: 5 minuten

Ingrediënten: Basis recept

1 kopje glutenvrije soja saus
1 / 2 kopje appel cider azijn
1 / 2 kop ananassap
1 / 2 kop bruine suiker
1 theelepel knoflookpoeder

Ingredienten Variatie 1:

In een kleine pan saus apart toe te voegen alle ingrediënten uit de sesamzaadjes. Op een laag vuur mix de ingrediënten en laat de saus tot het vermindert en dikker, ongeveer 15 minuten. Haal van het vuur en voeg sesamzaad. Laat afkoelen en gebruiken als glazuur voor zalm, tilapia, forel, groenten, ananas, tofu of als een dressing voor gemengde greens.

Maakt ongeveer 1 kopje saus. Recept verdubbelt gemakkelijk.

Voeg mandarijn sap toe.

bereiding:
Voeg alle ingrediënten toe in een lege pot (600 ml of groter) draai het deksel goed dicht, en schud de pot tot alle bruine suiker is opgelost. Bewaren de mix in de koelkast.

Maakt: Ruim 500 ml glutenvrije teriyaki saus.

Het is belangrijk ingredienten van hoge kwaliteit te gebruiken om optimaal van het recept te kunnen genieten. Probeer zoveel mogelijk verse, biologische ingrediënten uit eigen omgeving te gebruiken : )